Toplu İş Sözleşmesi ve Sendika Üyeliği Daire Başkan V.

Fahri DENİZ

Toplu İş Sözleşmesi ve Sendika Üyeliği Daire Başkan V.

Biyografisi

Güncellenme Tarihi 02 Ağustos 2024, Cuma
  • Doğum Yeri

    İzmit

  • Doğum Tarihi

    1971

  • Öğrenim

    Lisans: Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü

  • Medeni Durumu

    Evli

  • Yabancı Dil

    Almanca

1971 yılında İzmit’te doğdu. Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden 2004 yılında mezun oldu.

Çalışma hayatına özel sektörde çeşitli işyerlerinde, kamu görevine 1999 yılında T.C. Ziraat Bankası’nda memur olarak başladı. 2002 yılında Bakanlığımız taşra teşkilatında Ankara Bölge Müdürlüğü’ne memur kadrosu ile atandı. 2012 yılında Kütahya Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü’ne şef unvanı ile atandı. Yine 2012 yılı sonunda Bakanlığımız Çalışma Genel Müdürlüğü Toplu İş Sözleşmesi ve Sendika Üyeliği Daire Başkanlığı’nda göreve başladı. 2018 yılından itibaren şube müdürü vekili, 2021 yılından itibaren şube müdürü ünvanlarında görev yaptı. 2023 yılından itibaren Sendikalar ve İşkolları Daire Başkanı olarak görev yaptı. Mayıs 2024’den itibaren Toplu İş Sözleşmesi ve Sendika Üyeliği Daire Başkanı olarak görevini sürdürmektedir.

Orta derecede Almanca bilen Deniz, evli ve iki çocuk babasıdır.

Görevlerimiz

Toplu İş Sözleşmesi ve Sendika Üyeliği Daire Başkanlığı

a) Sendikalar tarafından yapılan toplu iş sözleşmesi yetki tespit başvurularını değerlendirmek ve yetki belgesi düzenlemek
b) İşçi sendika üyeliğinin kazanılması ve kaybedilmesine ilişkin iş ve işlemleri takip etmek
c) 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu gereğince işkolunda çalışan işçilerin toplam sayısı ile işkolunda kurulu bulunan işçi sendikalarının üye sayılarını her yıl Ocak ve Temmuz aylarında yayımlamak
ç) 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu uyarınca görev alanına ilişkin tereddütte kalınan konular hakkında görüş oluşturmak
d) Grup toplu iş sözleşmesi sürecinde görevli makam sıfatıyla gerekli iş ve işlemleri yapmak
e) Grev ve lokavt uygulama süreçlerinin takibini yaparak kayıt altına almak ve ilgili mercilerle koordinasyon sağlamak
f) Yüksek Hakem Kurulu’nun ihtiyaç duyduğu bilgi ve belgelerin temin edilmesi ile Kurul üyelerinin belirlenmesine yönelik ilgili mercilerle yazışmalar yapmak
g) Toplu iş sözleşmesinin teşmil edilmesine ilişkin Cumhurbaşkanlığı, Yüksek Hakem Kurulu ve ilgili diğer taraflarla yazışma yapmak
h) Uluslararası Kuruluşların sendika ve toplu pazarlık hakkına ilişkin ülkemize dair gözlem ve talepleri ile ilgili çalışmalar yürütmek
ı) Kamu Toplu İş Sözleşmeleri Çerçeve Anlaşma Protokolü ile ilgili iş ve işlemleri yapmak
i) Arabulucular Seçici Kurulu’nun sekretarya işlemlerini yürütmek
j) Arabuluculuk sisteminin iyileştirilmesi ve uyuşmazlıkların arabuluculuk süreci içerisinde giderilmesi için tedbir ve önlemleri almak
m) Daire Başkanlığının görev alanına giren konulardaki ALO 170 ve CİMER üzerinden gelen başvuruları değerlendirerek görüş oluşturmak
n) Görev alanı dâhilinde evrak ve arşiv faaliyetlerini yürütmek
o) Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek

Web sitemizde sunulan ve açıkça talep etmiş olduğunuz hizmetler için kesinlikle gerekli, birinci taraf oturum çerezleri ve kalıcı çerezler kullanılmaktadır.   Daha fazla bilgi için linke tıklayarak Çerez Aydınlatma Metnine ulaşabilirsiniz.