Birimler

Genel Müdürlüğümüze Bağlı Bi̇ri̇mler ve Görev Tanımları

Anlaşmalar Daire Başkanlığı

Görevleri

a) Bakanlığın görev alanına giren konularda diğer ülkelerle iki taraflı anlaşmaların akdedilmesi ve bu anlaşmaların tadil edilmesi için gerekli çalışmaları yürütmek ve bu konuda Bakanlık Merkez Teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşları arasında koordinasyonu sağlamak,

b) Uluslararası Kuruluşlar Daire Başkanlığının görüşleri doğrultusunda, Bakanlığın görev alanına giren konulardaki çok taraflı uluslararası sözleşmelere taraf olunması için gerekli çalışmaları yürütmek,

c) Bakanlık Merkez Teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşlarının yabancı muhataplarıyla imzalayacakları uluslararası anlaşma niteliği taşımayan anlaşma, mutabakat zaptı, protokol, niyet beyanı ve benzeri metinleri incelemek ve bunlar hakkında görüş oluşturmak,

ç) Bakanlık görev alanına giren konularda olan ve akdedilme çalışmaları Bakanlık tarafından yürütülen anlaşma, mutabakat zaptı, protokol ve benzeri metinler hakkında Dışişleri Bakanlığı ile diğer ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının görüşünü almak,

d) Bakanlığın görev alanına giren konularda iki ülke veya bakanlık arasında akdedilmesi veya tadil edilmesi çalışmaları devam eden her türlü ikili anlaşmalara ilişkin Genel Müdürlük Makamına sunulacak bilgileri hazırlamak,

e) Sosyal güvenlik, işgücü ve işbirliği anlaşma taslaklarını incelemek, bu taslaklar üzerinde görüş hazırlamak ve Genel Müdürlük Makamına sunmak,

f) Bakanlığın görev alanına giren konularda iki ülke veya bakanlık arasındaki işbirliğini geliştirmeye yönelik anlaşmaların akdedilmesi için Genel Müdürlük tarafından yapılması gerekli çalışmaları yürütmek,

g) Sosyal güvenlik, işgücü ve işbirliği anlaşmalarının diğer ülke muhatap bakanlık, kurum veya kuruluşlarıyla müzakerelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

ğ) Mevcut sosyal güvenlik, işgücü ve işbirliği anlaşmalarının tadiline yönelik çalışmaları yürütmek,

h) İmza yetkisi alınmasını teminen Dışişleri Bakanlığı nezdinde girişimde bulunulması da dâhil, müzakeresi tamamlanan Bakanlık görev alanına giren konulardaki anlaşmaların imzalanması için gerekli çalışmaları yürütmek,

ı) Bakanlık görev alanına giren konularda imzalanan anlaşmaların iç onay sürecinin başlatılması ve yürürlük işlemlerinin tamamlanması için Bakanlık tarafından yapılması gerekli çalışmaları yerine getirmek,

i) İmzalanan anlaşmalar ile usulüne göre yürürlüğe giren anlaşmalara ilişkin bilgileri, veri bankasına işlenmek, yürürlükteki anlaşmaları ise dokümantasyon merkezinde saklanmak üzere Yurtdışı Teşkilatı ve Koordinasyon Daire Başkanlığına iletmek,

j) Akdedilme çalışmaları diğer Bakanlık veya Kurumlar tarafından yürütülmekle birlikte, Bakanlık görev alanına giren konularda hükümler içeren anlaşmaları incelenmek ve anlaşmalar üzerinde görüş oluşturulması için Bakanlık Merkez Teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşları arasında koordinasyonu sağlamak,

k) Müzakere ve onay süreci devam eden anlaşmalara ilişkin takip çizelgesi oluşturmak ve gelişmeleri düzenli olarak güncellemek,

l) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılacak anlaşmalara ilişkin görüş taleplerini karşılamak, “Karma Ekonomik Komisyonu (KEK)” ve “Yüksek Düzeyli (Stratejik) İşbirliği Konseyi” toplantılarının gündemine dair görüş oluşturmak ve gerektiğinde toplantılara katılım sağlamak,

m) Yurt dışında yaşayan veya ülkemize kesin dönüş yapmış vatandaşlarımızın yurt dışındaki çalışma hayatı, sosyal güvenlik ve uluslararası hukuktan doğan hak ve menfaatlerinin korunması amacıyla Yurtdışı Vatandaş Hizmetleri Dairesi tarafından koordine edilen çalışmalara katkı sunmak,

n) Bakan ve Üst Yönetici tarafından gerçekleştirilecek yurt dışı ziyaretleri ve yabancı heyetlerin kabulüne yönelik Protokol Daire Başkanlığı tarafından hazırlanacak ülke dosyalarına katkı sunmak,

o) Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek.

Avrupa Birliği İşleri ve Uluslararası Projeler Daire Başkanlığı

Görevleri

a) Bakanlığımızın görev ve sorumluluk alanında yer alan hususlarda Bakanlığımız ilgili birimlerinin ve kurumlarının koordinasyonu ile müzakereler ve Avrupa Birliği müktesebatına uyum çalışmaları kapsamında ilgili süreçleri ve işlemleri yürütmek,

b) İşbirliği ve diğer çalışmalar kapsamında; Avrupa Birliği organları, ajansları ile işbirliği programları yürütmek; ilgili Avrupa Birliği kurumlarınca veya Bakanlığımız birimlerince bu alanlarda yürütülen strateji, eylem planı, politika belgesi, mevzuat, komite, kurul çalışmalarına katılım ve katkı sağlamak,

c) Bakanlığın Avrupa Birliği (Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı, Dördüncü Pencere, Birinci Tematik Öncelik altında sağlanan fonlar hariç olmak üzere), yabancı ülkeler ve uluslararası kuruluşlarla insan kaynağının geliştirilmesi alanında yürüttüğü projelerin ve programların hazırlanmasını, koordinasyonunu, yürütülmesini ve kontrolünü sağlamak,

d) Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek.

Programlama ve İzleme Daire Başkanlığı

Görevleri

a) Operasyonel Programı hazırlamak ve güncellemek,

b) İlgili kurumlar tarafından sunulan operasyon fikirleri için düzenlenmesi gereken Aksiyon Fişlerinin (AF) ve Aksiyon Dokümanının (AD) hazırlanmasına destek olmak ve nihai hale gelen AF/AD’lerin onaylanmasına ilişkin gerekli olan usulleri yerine getirmek,

c) İstihdam, Eğitim, Sosyal Koruma ve İçerme alanına ilişkin olarak Stratejik Cevap Belgesinin hazırlanmasını koordine etmek ve belirli dönemlerde güncellemek,

ç) Altı ayda bir düzenlenen ve Avrupa Birliği Komisyonunun katılımı ile gerçekleşen Sektörel İzleme Komitesi toplantılarını düzenlemek ve sekretaryasını yürütmek,

d) Sektörel Yıllık Raporları ve Sektörel Nihai Raporu hazırlamak ve bunları Avrupa Komisyonu’na sunulmak üzere Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı ile paylaşmak,

e) Operasyonel Programın uygunluk, verimlilik, etki, etkililik, sürdürülebilirlik ilkelerine göre değerlendirilmesini sağlamak,

f) Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı III. Döneminde, İstihdam, Eğitim, Sosyal Koruma ve İçerme alanına ilişkin olarak Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonunun sözleşmenin tarafı olduğu uluslararası kuruluşlar ile doğrudan hibe projelerinin program hedeflerine uygun olarak yürütülmesini temin etmek,

g) Aksiyon Dokümanı/Operasyon Tanımlama Belgesi onaylanan projelerin hizmet alımı, mal alımı ve hibeler için yürütülecek ihale süreçlerinde, Yönetim Otoritesi adına Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum ile proje faydalanıcısı kurum ve kuruluşlarla gereken koordinasyonu ve işbirliğini sağlamak ve bu amaçla Yönetim Otoritesi, Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum ve proje faydalanıcısı kurum/kuruluşlarla imzalanacak Uygulama Anlaşmasında belirtilen belgeleri ilgili taraflara iletmek,

ğ) Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı kapsamında ihale süreçleri tamamlanarak sözleşmeleri imzalanan projelerin uygulama süreçlerini Yönetim Otoritesi adına takip etmek ve bu hususta Yönetim Otoritesi, Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum ve proje faydalanıcısı kurum/kuruluşlarla imzalanacak Uygulama Anlaşmasında belirtilen görevleri yerine getirmek,

h) Uygulama süreçleri devam eden sözleşmelerin ödeme işlemleri, usulsüzlüklerin bildirimi vb. diğer görevleri Yönetim Otoritesi adına, Yönetim Otoritesi, Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum ve proje faydalanıcısı kurum/kuruluşlarla imzalanacak Uygulama Anlaşmasında belirtilen sürelerde gerçekleştirmek,

ı) Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı kapsamında Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum için İş Yükü Analizini hazırlamak, personel planlamasını yapmak, işe alım süreçlerini planlamak ve koordine etmek, performans değerlendirme süreçlerini yürütmek, Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurumun verimli ve etkin çalışmasını temin edecek yapısal önlemleri almak, Rotasyon Politikasını hazırlamak ve uygulamak,

i) Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı kapsamında, Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum personelinin iş tanımlarını düzenli olarak gözden geçirmek ve gerektiğinde yenilenmesini sağlamak, personeli meslekî etik kuralları, çıkar çatışması ve görev ayrılığı ilkeleri hakkında bilgilendirmek ve bu konudaki ilgili formları eksiksiz olarak temin etmek, yedekli çalışılmasını temin edecek politikaları uygulamak, yeni başlayan personele yönelik oryantasyon ve temel eğitimleri planlanmak ve yürütmek,

j) Yıllık olarak, Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum personeline yönelik Eğitim İhtiyaç Analizi Raporunu hazırlamak ve bu amaca yönelik gerekli çalışmaları yürütmek/yürütülmesini sağlamak, Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurumun eğitici kapasitesini geliştirmek ve bu kapsamda eğitici havuzunu oluşturmak, Bakanlık eğitim politikaları ve Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum eğitim ihtiyaçlarına uyumlu şekilde düzenli eğitimler planlamak ve uygulamak, işbirliği yapılan kurum ve kuruluşların yanı sıra kurum dışından gelen eğitim taleplerini değerlendirmek ve gerektiğinde taleplerin gereğini yerine getirmek,

k) Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı kapsamında Ulusal Yetkilendirme Görevlisi ile Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurumun teşkilat ve personel yapısındaki değişikliklere yönelik gerekli yazışmaları gerçekleştirmek,

l) Operasyonel Program kapsamında İletişim Stratejisini ve Eylem Planını hazırlamak ve Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum adına etkin biçimde uygulamak,

m) Genel Müdürlüğün faydalanıcısı olduğu teknik yardım projelerinin tüm bileşenlerinin ilgili anlaşma ve sözleşmelere uygun biçimde yürütülmesini sağlamak,

n) Genel Müdürlük personeline yönelik eğitim programlarını hazırlamak, uygulamak ve eğitim materyallerini temin etmek,

o) Genel Müdürlük personelinin eğitim talep ve ihtiyaçlarını değerlendirmek,

ö) Uzman Yardımcılarının eğitim süreçlerini yönetmek,

p) Staj taleplerini değerlendirmek, staj işlemlerini yürütmek ve eğitim programını hazırlayıp uygulamak,

r) Eğitimlerin düzenlenmesinde gerektiğinde ilgili kurum, kuruluş ve üniversiteler ile işbirliği yapmak,

s) Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek.

Protokol Daire Başkanlığı

Görevleri

a) Yabancı ülkelerden gelen, anlaşmalar haricindeki işbirliği taleplerini ilgili birimlerle koordinasyon içerisinde değerlendirmek,

b) Bakan ve Üst Yönetici tarafından gerçekleştirilecek yurt dışı ziyaretleri ve yabancı heyetlerin kabulüne yönelik Özel Büro Birimi tarafından hazırlanacak ülke dosyalarına katkı sunmak,

c) Bakanlığın dış temasları sonrası hazırlanan görüşme notlarını gerektiğinde ilgili Bakanlık, kurum ve kuruluşlara iletmek,

ç) Ülkemizde yerleşik yabancı ülke ve uluslararası kuruluş temsilcilikleri ile Bakanlığın faaliyet alanına giren konularda işbirliğini geliştirmek amacıyla ilişki tesis etmek,

d) Bakanlık birimlerinin dış ilişkilerle ilgili görüşmelerine ilişkin hazırladıkları toplantı raporu ve bilgi notlarını ilgili birimler ve Daire Başkanlıkları ile paylaşmak, dokümantasyon merkezinde saklanmak üzere Yurtdışı Teşkilatı ve Koordinasyon Daire Başkanlığına göndermek ve gerektiğinde ilgili Bakanlık, kurum ve kuruluşlara iletmek,

e) Bakan ve Üst Yöneticinin yurt dışı ziyaretlerine ilişkin seyahat planlaması ile buna ilişkin gerekli teknik ve lojistik hazırlıkları yapmak,

f) Bakan, Üst Yönetici ve Genel Müdürlüğe gerçekleştirilecek yabancı heyet ziyaretleri için güvenlik önlemleri, ulaşım hizmetleri, konaklama, yemek, sosyal aktivite ve gerekebilecek diğer hizmetlerin sağlanmasını teminen ilgili kurumlar nezdinde girişimlerde bulunmak,

g) Bakan ve Üst Yöneticiye gelen davetleri, mektupları ve randevu taleplerini Genel Müdürlük Makamına sunmak; Bakan ve Üst Yönetici tarafından gönderilecek davetleri ve mektupları hazırlamak ve gönderilmesini sağlamak,

ğ) Ülkemizde gerçekleştirilecek ve Bakanlığın sorumluluğunda yürütülecek uluslararası toplantı, seminer, konferans gibi faaliyetlere ilişkin gerekli teknik ve lojistik hazırlıkları yapmak,

h) Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İmza Yetkileri ve Yetki Devri Yönergesi çerçevesinde, Bakanlık personelinin yurt dışı geçici görevlendirilmesine ilişkin makam onayını almak ve diğer işlemleri yürütmek,

ı) Yurt dışında geçici görevlendirilen personelin görev sonu raporlarını takip etmek, ilgili birimler ve Daire Başkanlıkları ile paylaşmak ve dokümantasyon merkezinde saklanmak üzere Yurtdışı Teşkilatı ve Koordinasyon Daire Başkanlığına göndermek,

i) Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek.

Sözleşme Yönetimi Daire Başkanlığı

Görevleri

a) Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı kapsamında Aksiyon Dokumanı/Operasyon Tanımlama Belgesi onaylanan operasyonların hizmet ve/veya mal alımı bileşenlerinin ihale dosyalarını Avrupa Birliği Dış Yardım Sözleşme Usulleri Uygulama Kılavuzu (PRAG) kurallarına göre hazırlamak,

b) Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı kapsamında ihale dosyaları onaylanan hizmet ve/veya mal alımı ihalelerinin yayım, teklif toplama, kayıt altına alma ve değerlendirme süreçlerini PRAG kurallarına göre yönetmek/tamamlamak,

c) Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı kapsamında ihale süreci tamamlanan ihalelerin sözleşmelerini PRAG kurallarına göre hazırlamak,

ç)   “İhale Planı”, “İhale Kontrol Planı” ve “Eylem Planı” belgelerinin hazırlanmasında ilgili Birimlerle birlikte çalışmak,

d) Aksiyon Dokumanı/Operasyon Tanımlama Belgesi onaylanan ve hibe bileşeni içeren operasyonlar için Hibe Programları (Teklif Çağrıları) oluşturmak ve bu programlar kapsamında hibe rehberlerini PRAG kurallarına göre hazırlamak,

e) Aksiyon Dokümanı/Operasyon Tanımlama Belgesi kabul edilen ve doğrudan hibe ve bireysel hibe bileşeni içeren operasyonların müzakerelerini yürütmek, sözleşmelerini PRAG kurallarına göre hazırlamak,

f) Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı III kapsamında doğrudan hibelerin tasarım ve hazırlık süreçlerine destek sağlamak,

g) Onaylanan rehberler uyarınca hibe programlarının yayım, teklif toplama, kayıt altına alma ve değerlendirme süreçlerini PRAG kurallarına göre yönetmek/tamamlamak,

ğ)   Değerlendirme süreci tamamlanıp onaylanmış hibe programlarının sözleşmelerini PRAG kurallarına göre hazırlamak,

h) (a), (b), (c), (d), (e), (f), (g) ve (ğ) bentlerindeki süreçlerin tamamında ve ilgili iç kontrol süreci ile Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu onay süreçlerini/yazışmalarını yönetmek,

ı)   Operasyon Tanımlama Belgesi kabul edilen operasyonlarla, sözleşmesi imzalanan ve ihale süreci sonunda kendisine devredilen projelerin sözleşmelere ve PRAG kurallarına uygun biçimde yürütülmesini temin etmek,

i) Projelerin yürütülmesi aşamasında Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurumun sözleşmeden kaynaklı onay ve değişiklikler dâhil tüm yetki ve sorumluluklarının Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum adına uygun biçimde kullanılmasını ve yürütülmesini sağlamak,

j) Proje faaliyetlerinin sözleşmeye uygun biçimde yerine getirildiğini ispat maksadıyla faydalanıcılar ve/veya yükleniciler tarafından iletilen raporlara/belgelere yönelik masa başında ve/veya sahada teknik doğrulama faaliyetleri gerçekleştirmek,

k) Projelerdeki faaliyetlerin uygulanması, çıktıların elde edilmesi ve sonuçlara ulaşılması konusunda faydalanıcıların ve yüklenicilerin sözleşmesel sorumluluklarını yerine getirmelerini sağlamak amacıyla destekleyici faaliyetlerde bulunmak ve masa başı ve/veya sahada izleme faaliyetleri yürütmek,

l) Proje uygulamalarından sonra proje düzeyinde değerlendirmek ve öngörülmesi halinde etki analizi faaliyetleri yürütmek,

m) Bütçe görüşmeleri başlamadan önce gerekli eş finansman miktarlarını yıllık bütçelerinde göstermelerini sağlamak amacıyla proje faydalanıcısı kurum ve kuruluşlara resmi bildirim yapmak ve Ulusal Fondan fon talep etmek,

n) Yükleniciler ve proje faydalanıcısı kurum ve kuruluşlardan alınan ödeme talepleri ve mali raporları incelemek, mali doğrulama işlemlerini yaparak ödeme emri belgesini ya da geri ödeme notunu hazırlamak, yüklenicilere ve faydalanıcılara bilgilendirme yazısını göndermek,

o) Fonların kullanılabilirliğini sağlamak için operasyon/proje temelli olarak aylık mali raporları, yıllık mali raporları, fon talebi raporlarını, muhtemel ödemeler tablosunu, ödeme tahmini tablosunu, harcama beyannamelerini hazırlamak ve Ulusal Fona sunmak, yapılan ödemelerin ve aktarılan fonların takibini yapmak,

ö)   Günlük işlemlerin muhasebe kaydını tutmak, her ay bitiminde defteri kebir, mizan ve detaylı mizan hazırlamak, çeyreklik dönemlerde ise aylık hazırlanan dokümanlara ek olarak bilanço, mutabakat tablosu ve nakit akış tablosu hazırlamak,

p) Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurumun Bilgi İşlem altyapısını (sistem, sunucu, donanım, yazılım, ağ, ağ güvenliği, e-posta hesapları) geliştirmek, bakımını sağlamak, çalışır ve güncel tutmak,

r) Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurumun Bilgi İşlem altyapısı ile ilgili problemleri gidermek,

s) MIS (İzleme Bilgi Sistemi) ve PROJEMATİK (Hibe İzleme Bilgi Sistemi) yazılımlarının hata giderme, bakım ve güncelleştirmelerini yapmak ve Elektronik Belge Yönetim Sistemi yönetici işlemlerini gerçekleştirmek,

ş)   Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum için kullanıcı politikalarını oluşturmak, güncel tutmak ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum çalışanlarını bilgilendirmek,

t) Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum için yedekleme prosedür ve politikalarını oluşturmak, güncel tutmak ve uygulamak,

u) Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum personeline günlük yaşanılan problemler karşısında destek vermek,

ü)  Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum için internet sitesi bakım, yedekleme ve güncelleştirmelerini yapmak,

v) Yönetim Otoritesi ve Mali Yönetimden Sorumlu Ara Kurum için bilgi ve iletişim güvenliği kapsamında gerekli standartlara uyum sağlamak amacıyla gereksinimleri yerine getirmek ve güncelleştirmelerini yapmak, bu kapsama ilişkin dokümanları güncel tutmak,

y) Operasyon Tanımlama Belgesi/Aksiyon Dokümanı, Operasyon Teklif Çağrısı, hizmet ve mal alımı ile hibe sözleşmeleri ihale ve sözleşme dosyaları ve uygulama süreci devam eden hizmet alımı ile hibe sözleşmeleri zeyilname dosyalarının kontrolünü sağlamak,

z) Hazırlanan belgelerde yeknesaklığının sağlanması için ilgili alt birimlere geri dönüş sağlamak,

aa) Hizmet ve mal alımı ihaleleri ile hibe çağrıları değerlendirme sürecine gözlemci sıfatı ile katılım sağlamak,

bb) Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonunun ön onayına sunulan belgeler ile ilgili olarak İtiraz Tablosu hazırlamak ve Ulusal Yetkilendirme Görevlisi Destek Ofisi’ne iletmek,

cc) Uygulama Rehberinin uygulanması ile ilgili olarak İstisna taleplerini kayıt altına almak ve Ulusal Yetkilendirme Görevlisi Destek Ofisi’ne iletmek,

çç)     Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek.

Uluslararası Kuruluşlar Daire Başkanlığı

Görevleri

a) Bakanlığın görev alanına giren konularda uluslararası kuruluşlarla ilişkilerden doğan faaliyetleri yürütmek, taraf olunan sözleşmelere ilişkin rapor hazırlamak ve ilgili kuruluşlara sunmak,

b) Gerektiğinde, sunulan raporlara yönelik uluslararası kuruluşların denetim mekanizmaları çerçevesinde yazılı ve sözlü savunma yapmak,

c) Mevzuat çalışmalarına uluslararası sözleşmeler çerçevesinde görüş sunmak ve katkı sağlamak,

ç) Bakanlık hizmet birimlerinin talepleri üzerine ilgili mevzuatın, Ülkemizin taraf olduğu uluslararası sözleşmelere uyum durumu konusunda çalışmalar yürütmek,

d) Ulusal ve uluslararası sendikalar ile sivil toplum kuruluşlarının Bakanlığın görev alanına giren konulardaki uygulamalarla ilgili olarak uluslararası kuruluşlara yaptığı şikâyetleri yanıtlamak,

e) Uluslararası kuruluşların Bakanlığın görev alanına giren konulardaki komite çalışmalarına katılım sağlamak ve bu komitelerde ülkemiz görüşlerini yansıtmak,

f) Uluslararası kuruluşlarca hazırlanan belgelerle ilgili Bakanlık görüşünü hazırlamak,

g) Bakanlığın faaliyet alanına giren ve taraf olunması planlanan uluslararası sözleşmeleri incelemek, görüş hazırlamak ve taraf olunması uygun görülen sözleşmelere ilişkin bilgileri Anlaşmalar Daire Başkanlığına iletmek,

ğ) Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla birlikte seminer, konferans ve benzeri etkinlikleri düzenlemek veya düzenlenen bu tür toplantılara katılım sağlamak,

h) Uluslararası kuruluşlara ve bunların ülkemizle ve Bakanlığımızla ilişkilerine yönelik dosya hazırlamak,

ı)  Uluslararası kuruluşlara sunulan her türlü rapor ve taraf olunan uluslararası belgelere ilişkin bilgileri, veri bankasına işlenmek ve söz konusu rapor ve belgeler ile uluslararası kuruluşlarla ilgili toplantı raporu ve bilgi notu gibi çıktıları, dokümantasyon merkezinde saklanmak üzere Yurtdışı Teşkilatı ve Koordinasyon  Daire Başkanlığına iletmek, Yurt dışında yaşayan veya ülkemize kesin dönüş yapmış vatandaşlarımızın yurt dışındaki çalışma hayatı, sosyal güvenlik ve uluslararası hukuktan doğan hak ve menfaatlerinin korunması amacıyla Yurtdışı Vatandaş Hizmetleri Dairesi tarafından koordine edilen çalışmalara katkı sunmak,

i) Bakan ve Üst Yönetici tarafından gerçekleştirilecek yurt dışı ziyaretleri ve yabancı heyetlerin kabulüne yönelik Özel Büro Birimi tarafından hazırlanacak ülke dosyalarına katkı sunmak,

j) Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek.

Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığı

Görevleri

a) Merkez ve yurt dışında görevli personele ait her türlü iş ve işlemleri yürütmek,

b) Yurt dışı sürekli göreve atanan personele yönelik eğitim programlarını hazırlamak ve yürütmek,

c) Genel Müdürlük personelinin maaş, mesai, vekâlet, ikramiye ve geçici görev yolluk işlemlerini yapmak ve SGK keseneklerini ödemek,

ç) Merkez ve yurt dışı personelinin rapor, izin, pasaport ve benzeri işlemlerini yapmak,

d) Yeni personel alımına ilişkin işlemleri yürütmek ve personelin uzmanlık tez ve sınav süreçlerini takip etmek,

e) Genel Müdürlük bütçesini hazırlamak,

f) Genel Müdürlüğün her türlü mal, malzeme ve hizmet alımlarını yapmak; büro mal ve malzemelerinin taşınır işlemlerini yürütmek ve bakım/onarımlarını yaptırmak,

g) Yurt dışı teşkilatının mal, malzeme ve hizmet alımlarının sağlanması amacıyla, ilgili yurt dışı birimlerinin taleplerini göz önünde bulundurarak avans (idari ödenek) göndermek, yapılan harcamaların incelenerek mahsuba bağlanmasıyla hesabı kapatmak,

ğ) Yurt dışı birimlerinin mutemetlerini tespit etmek ve idari ödeneklerle ilgili işlemleri yapmak,

h) Yurt dışı kadrolu ve sözleşmeli personelinin maaş, sürekli ve geçici görev yollukları ile sigortalılık ve tedavi giderlerine ait işlemleri yürütmek,

ı) Yurt dışı sözleşmeli personelinin gelir vergisiyle ilgili işlemlerini yapmak,

i)   Yurt dışı birimlerinin taşınır kayıtlarına ait muhasebe işlemlerini izlemek,

j) Uluslararası kuruluşlara üyelikten kaynaklı aidatlarının ödenmesine ilişkin işlemleri gerçekleştirmek,

k) Genel Müdürlükçe gerçekleştirilen uluslararası temaslara ilişkin temsil ve ağırlama giderlerinin karşılanması işlemlerini yapmak,

l) Bakanlık kurumsal kimliğinin Genel Müdürlükte etkin ve doğru kullanımını sağlamak,

m) Elektronik Belge Yönetim Sistemi birim proje sorumluluğu görevini yürüterek Genel Müdürlüğe gelen ve işlem görmesi gereken evrakı usulüne uygun bir şekilde elektronik ortama kaydetmek ve Genel Müdürlük Makamına göndermek, giden evrakı gerek elektronik ortamda, gerekse fiziki olarak kaydederek göndermek,

n) Gizlilik derecesini haiz ve özel muhafaza gerektiren evraka ilişkin işlemleri yapmak,

o) Genel Müdürlüğe ait evrakın muhafaza, tasnif, ayıklama ve imha işlemlerini yürürlükteki ilgili mevzuata uygun şekilde yapmak,

ö) Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek.

Yurtdışı Teşkilatı ve Koordinasyon Daire Başkanlığı

Görevleri

a) Bakanlığın yurt dışında yaşayan vatandaşlarımıza yönelik politikaları çerçevesinde yurt dışı teşkilatınca sunulan hizmetlerin uygulanmasını takip etmek ve raporlamak,

b) Yurt dışı birimlerinin aylık ve yıllık raporlarını takip, analiz etmek ve elde edilen çıktıları hizmet kalitesinin artırılması amacıyla değerlendirmek ve istatistiki verileri derleyerek kullanıma hazır hale getirmek,

c) Yurt dışı görev sonu değerlendirme raporlarını takip etmek, incelemek ve değerlendirmek,

ç) Yurt dışı birimlerinden gelen yıllık raporlar doğrultusunda Bakanlığın görev alanına ve yurt dışında yaşayan vatandaşlarımıza ilişkin gelişmeleri ve sayısal bilgileri içeren Genel Müdürlük Yıllık Raporunu hazırlamak,

d) Yurt dışı birimlerinin aylık ve yıllık raporlarında yer alan istatistiki bilgileri veri bankasına işlemek, bu raporlar ile yurt dışı görev sonu değerlendirme raporlarını arşivlemek,

e) Yurt dışı teşkilatı tarafından yürütülen Eylem Planlarının uygulanmasını takip etmek, raporları incelemek ve değerlendirmek,

f) Yurt dışı birimlerince düzenlenen veya katılım sağlanan seminer, konferans gibi her türlü toplantı raporunu incelemek ve değerlendirmek, çıktıları ilgili Daire Başkanlıkları ile Bakanlığın ilgili birimlerine iletilmek,

g) Genel Müdürlük bünyesinde veri bankasını oluşturmak ve yönetmek,

ğ) Daire Başkanlıklarından gelen gerekli bilgileri veri bankasına işlemek,

h) İç ve dış genelgeler ile mevzuat düzenlemelerini yurt dışı teşkilatına duyurmak,

ı) Bakanlık merkez teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşlarının yurt dışındaki uygulamalara, mevzuata ve muhatap kurumlara yönelik bilgi taleplerini ilgili yurt dışı birimlerine iletmek,

i) Bakanlık politikaları doğrultusunda Genel Müdürlük stratejisini belirlemek, hedef ve performans göstergelerini oluşturmak, güncellemek ve takip etmek,

j) Genel Müdürlüğün iç kontrol görevlerini yürütmek,

k) Bütçe görüşmelerine ilişkin sunum, bütçe notu ve soru-cevap kartları hazırlamak ve benzeri çalışmaları yürütmek,

l) Genel Müdürlüğün yıllık birim faaliyet raporunu hazırlayıp Strateji Geliştirme Başkanlığına göndermek,

m) Genel Müdürlüğün hizmet envanterini hazırlamak ve güncellemek,

n) Genel Müdürlüğün dokümantasyon merkezini yönetmek,

o) Genel Müdürlüğe iletilen veya Genel Müdürlükçe hazırlanan her türlü basılı ve dijital formattaki dosya, yayın, rapor, tez, bilgi notu, istatistik ve benzeri dokümanı tasnif ederek dokümantasyon merkezinde saklamak,

ö) Bakanlık birimleri ile diğer kamu ve özel kurum/kuruluşlarından gelen görüş yazılarını cevaplandırmak,

p) Periyodik yayınlar ile diğer kitap ve broşürleri yayıma hazırlamak,

r) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda tanıtıcı ve bilgilendirici programların yapılması için gerekli çalışmaları yürütmek,

s) Bakan ve Üst Yönetici tarafından gerçekleştirilecek yurt dışı ziyaretleri ve yabancı heyetlerin kabulüne yönelik Özel Büro Birimi tarafından hazırlanacak ülke dosyalarına katkı sunmak,

ş) Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek.

Yurtdışı Vatandaş Hizmetleri Daire Başkanlığı

Görevleri

a) Türk vatandaşlarının yurt dışına yönelik hak ve menfaatlerine ilişkin başvuruları hakkında gerekli çalışmaları yapmak ve taleplerini takip etmek,

b) Yurt dışında yaşayan veya ülkemize kesin dönüş yapan Türk vatandaşlarının yurt dışındaki çalışma hayatı, sosyal güvenlik ve uluslararası hukuktan doğan hak ve menfaatlerinin korunması amacıyla çalışmalar yürütmek,

c) (b) bendinin uygulanmasında Uluslararası Kuruluşlar Daire Başkanlığı, Anlaşmalar Daire Başkanlığı ve ilgili yurt dışı birimleriyle koordinasyon içinde çalışmak,

ç) Türk vatandaşlarının yaşadıkları ülkelerin ulusal mahkemeleri ile uluslararası mahkeme kararlarının takibi ile bu kararların vatandaşlarımızın haklarının korunmasında ve geliştirilmesinde kullanılmasını sağlamak amacıyla ilgili birimlere ve yurt dışı teşkilatına iletmek,

d) Yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarının ekonomik ve sosyal durumlarına ilişkin ulusal mahkemelerden gelen bilgi taleplerinin incelenmesi ve ilgili yurt dışı birimi aracılığıyla cevaplandırmak,

e) Bakanlığın görev alanına giren konularda yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarının ceza ve prim borçlarına ilişkin tebligat işlemlerini yurt dışındaki Büyükelçilikler ve Başkonsolosluklar aracılığıyla yapmak,

f) Bakanlık yurt dışı teşkilatının bulunduğu ülkeler öncelikli olmak üzere, belirlenen hedef ülkelerin yabancılar kanunu, çalışma ve sosyal güvenlik mevzuatı konusunda gerekli bilgileri derlemek ve bu bilgileri rapor olarak hazırlamak, ihtiyaç duyulan hallerde ilgililerin istifadelerine sunmak,

g) Yurt dışı istihdamına yönelik, ihtiyaçların tespitini yapmak, bu hususta ülkelerin belirleyeceği politikaları ilgili yurt dışı birimleri vasıtasıyla takip etmek ve ilgili kurumları bilgilendirmek,

ğ) Yurt dışı müteahhitlik hizmetlerini takip etmek, ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğini sürdürmek ve Türk firmaları ile vatandaşlarımızın bu konudaki taleplerini değerlendirmek,

h) Bakan ve Üst Yönetici tarafından gerçekleştirilecek yurt dışı ziyaretleri ve yabancı heyetlerin kabulüne yönelik Özel Büro Birimi tarafından hazırlanacak ülke dosyalarına katkı sunmak,

ı) Türk vatandaşlarının, kamu kurum ve kuruluşlarının, üniversitelerin ve sivil toplum kuruluşlarının yurt dışında çalışan Türk vatandaşlarının ilgili bilgi taleplerini değerlendirmek,

i) Vatandaş başvurularına ilişkin istatistiki bilgileri, veri bankasına işlenmek üzere Yurtdışı Teşkilatı ve Koordinasyon Daire Başkanlığına iletmek,

j) Genel Müdürlük Makamınca verilecek diğer görevleri yürütmek.

Web sitemizde sunulan ve açıkça talep etmiş olduğunuz hizmetler için kesinlikle gerekli, birinci taraf oturum çerezleri ve kalıcı çerezler kullanılmaktadır.   Daha fazla bilgi için linke tıklayarak Çerez Aydınlatma Metnine ulaşabilirsiniz.