Bölümlerimiz

Kalite Bölümü

KALİTE BÖLÜMÜ

İSGÜM Laboratuvarları için akreditasyon hazırlıklarının ve bu kapsamda gerekli standartlara (TS EN ISO/IEC 17025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliği İçin Gerekli Şartlar)  uygunluk çalışmalarının yürütülmesi amacıyla kurulmuş bir bölümdür.

İSGÜM Başkanlığı; İş Sağlığı ve Güvenliği alanında faaliyet gösteren deney laboratuvarlarına sahip olup, bu konuda  ölçüm, analiz ve test  hizmetleri vermektedir. Merkez ve Bölge Laboratuvarları  TS EN ISO/IEC 17025 Yönetim Sistemine göre tek çatı altına birleştirilerek Kalite Yönetim Sistemi Kurulmuş ve 27.04.2009 tarihi itibariyle sistem yayınlanmıştır.

GÖREVLER:

  1. İSGÜM Merkez ve Kocaeli Bölge Laboratuvarında, teknik yeterliliğin ve ölçüm ve analiz sonuçlarının güvenilirliğinin  sağlaması için Kalite Yönetim Sisteminin (ISO 17025 standardına göre) kurulması, takip edilmesi, sürekliliğinin sağlanması, geliştirilmesi,

  2. TS EN ISO/IEC 17025 gereğince bütün dokümanların hazırlanması (Kalite El Kitabı, Kalite Politikası, Yıllık Kalite Hedefleri, Prosedürler, Genel Talimatlar, Deney ve Cihaz Talimatları, Görev Tanımları, vb.), yayınlanması, güncellenmesi, kayıtlarının tutulması, tüm dokümanların ilgili personele iletilmesi ve bu personel tarafından anlaşılır, ulaşılabilir ve uygulanabilir olmasının sağlanması,

  3. İç ve Dış Kalite Kontrol Faaliyetlerinin takibi ve sonuçlarının değerlendirilmesi,

  4. Laboratuvar iç tetkiklerinin planlanması ve koordinasyonu,

  5. Uygunsuzluk eksikliklerin saptanarak giderilmesi, yönetime ve ilgili bölümlere rapor edilmesi,

  6. Düzeltici ve önleyici faaliyetlerin takibi,

  7. Kalite Yönetim Sistemi içerisinde gerekli olan veri analizlerinin yapılması,

  8. Kalite bilincinin geliştirilmesi, kalite konusundaki çalışmaların koordine edilmesi.

İş Sağlığı ve Meslek Hastalıkları

İŞ SAĞLIĞI VE MESLEK HASTALIKLARI BÖLÜMÜ

1.Tozla Mücadele Birimi

2.Ergonomi Birimi

3.Biyolojik Etmenler Birimi

4.İş Psikolojisi Birimi

5.Laboratuvar ve Toksikoloji Birimi (Hematoloji, Biyokimya, Toksikoloji)

6.Tetkik Birimi (SFT, EKG, Radyoloji, Odyoloji, Göz tarama)

GÖREVLER:

  1. İş sağlığı ve meslek hastalıkları konularında çalışmalar yapmak, Meslek hastalıkları/İşle ilgili hastalıklar ile ilgili çalışmalara katılmak, bu hastalıklarının önlenmesi ve korunma yolları ile ilgili çalışmalar yapmak,

  2. Çalışanları iş sağlığı ve meslek hastalıkları yönünden incelemek,

  3. Çalışma ortamını ve çalışanları meslek hastalıkları, iş ile ilgili hastalıklar, ergonomi, toksikoloji, biyolojik ve psikososyal etkenler yönlerinden değerlendirmek,

  4. İşyerlerindeki kimyasal, fiziksel, biyolojik etkenlerin çalışanlara ve işyeri ortamına zararlı etkiklerini incelemek, araştırmak, önlemeye yönelik çalışmalar planlamak risk degerlendirmesi analiz / ölçümlerinin  metodlarını belirlemek ve  çalışmalar yapmak,

  5. İş sağlığı ve meslek hastalıkları konularında rehberler hazırlamak,

  6. Gezici iş sağlığı araçları ile sağlık gözetimi çalışmaları yapmak,

  7. İş sağlığı alanındaki proje ve mevzuat çalışmalarına katılmak,

  8. Ulusal standartların oluşturulması ile ilgili çalışmalar yapmak, iş sağlığı ile ilgili konularda yapılan uluslararası ve ulusal toplantı, çalıştay, sempozyum, kongrelere vb. katılım sağlamak, çalışanlar, işverenler, sendika, meslek örgütleri gibi kurum ve kuruluşlardan gelen iş sağlığı ile ilgili konularda danışmanlık hizmeti vermek ve bilgilendirme yapmak,

  9. Toza bağlı sağlık sorunlarının tespit edilmesi, iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesi ile ilgili faaliyetlerin belirlenmesi, planlanması, organizasyonu ve yürütüm ile ilgili iş ve işlemlerin sekreteryasını yapmak,

  10. Ergonomi ile ilgili konularda risk değerlendirmesi, eğitim, danışmalık ve projeler yapmak,

  11. Elektrokardiyografi ve Solunum Fonksiyon Testi, diğer iş sağlığı tetkikleri ile ilgili  iş ve işlemleri yapmak,

FAALİYETLER

1.Tozla Mücadele Komisyonu’nda alınan kararlara ilişkin çalışmaları gerçekleştirmek,

2.Proje ve talep kapsamında işyerlerinde sağlık taramaları yapmak,

3.Proje faaliyetleri gerçekleştirmek,

4.Basılı ve görsel dokümantasyon çalışmaları yapmak,

5.Eğitim faaliyetleri düzenlemek,

  • ILO Pnömokonyoz Radyografileri Uluslararası Sınıflandırma Okuyucu Eğitimi

  • Asbest Söküm uzmanları eğitimine destek vermek

GEZİCİ İŞ SAĞLIĞI ARAÇLARI
Gezici iş sağlığı araçları; Gezici iş sağlığı kalp-akciğer tarama aracı, Gezici iş sağlığı işitme tarama aracı, Gezici iş sağlığı tıbbi laboratuvar aracından oluşmaktadır.
Bu araçlar ile iş sağlığı alanında koruyucu ve önleyici sağlık hizmetlerinin verilmesi, işyeri risk değerlendirmesi ve analizinin yapılması, ekonomik, nitelikli, hızlı ve güvenilir iş sağlığı hizmetlerinin özellikle KOBİ ‘lere ulaştırılması, meslek hastalıklarının erken tanısı için gereken tıbbi tetkiklerin prosedürlere uygun olarak yapılması, iş sağlığı ve meslek hastalıkları konularında araştırmaların yapılması, iş sağlığı ve güvenliği alanında hizmet veren veya verecek özel ve tüzel kişi ve kuruluşlarına öncü olmak, örnek model oluşturmak, erken tanı konularak meslek hastalıklarının oluşmasının engellenmesi, tanısı konulanların tedavisinin sağlanması ve/veya hastalığın ilerlemesinin önlenmesi amaçlanmaktadır. 

Gezici İş Sağlığı Kalp-Akciğer Tarama Aracı

Gezici iş sağlığı kalp-akciğer tarama araçlarında; çalışanların muayenesi, solunum fonksiyon testi (SFT), elektrokardiyografi (EKG), akciğer filmlerinin çekimi, vücut boy–kilo indeksi ölçümü ve tıbbi laboratuvar tetkikleri için kan alımı hizmetleri verilmektedir. Gezici iş sağlığı kalp-akciğer tarama ünitesinde dijital X-Ray sistemi ile çalışılmakta olup, röntgeni çekilen kişi çekim sırasında konvansiyonel X-ray sistemlerine göre daha düşük dozda röntgen ışınına maruz kalmaktadır.

Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) standartlarına göre çekilen akciğer filmleri, çekiminden 5 saniye sonra medikal ekranda görüntülenerek kalite kontrolü yapılabilmekte ve gerektiğinde hemen akabinde çekim tekrarlanabilmektedir.

Gezici İş Sağlığı İşitme Tarama Aracı

Gezici İş Sağlığı İşitme Tarama Araçlarında; çalışanların sağlık muayenesi, vücut boy–kilo indeksi ölçümü ve işitme testi yapılmaktadır. İşyerlerinde gürültüye maruz kalan çalışanlarda meydana gelebilecek mesleki işitme kayıplarının tespiti hedeflenmektedir. Gezici iş sağlığı işitme tarama ünitelerinde yapılan işitme testi, sessiz kabinlerde gerçekleştirilmesi nedeniyle işyeri ortamında yapılan işitme testine göre daha doğru ve güvenilir sonuçlar vermektedir. İşitme testi taramaları sayesinde mesleki işitme kayıpları erken dönemde tespit edilebilmekte ve erken önlemler alınabilmektedir.

Bu araçta; 2 adet Odyometre cihazı ve 2 adet sessiz kabin bulunmakta olup oda duvarları tavan ve taban özel ses ve ısı izolasyonlu malzeme ile kaplanmıştır. Oda içerisinde klima sistemi ve ısıtma sistemi bulunmaktadır. Sessiz kabinler aracın sürüş tekniğini ve dengesini bozmayacak şekilde sabitlenmiştir.

Gezici İş Sağlığı Tıbbi Laboratuvar Aracı

Gezici İş Sağlığı Tıbbi Laboratuvar Araçlarında; çalışanların sağlık muayenesi, vücut boy–kilo indeksi(BMI) ölçümü, kan ve idrar numuneleri alma işlemleri yapılarak biyokimyasal ve toksikolojik testler gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmalar, öncelikle meslek hastalıklarının erken tanısına yönelik ve ayrıca diğer sağlık gözetimi kapsamında gerçekleştirilmektedir. Gezici iş sağlığı tıbbi laboratuvar ünitelerinde yapılamayan tetkikler için alınan numuneler, numune taşıma standartlarına uygun soğuk zincir kurallarına göre taşıma araçları ile İSGÜM  Merkez  Laboratuvarlarına ulaştırılarak gerekli laboratuvar analizleri gerçekleştirilmektedir.

Ayrıca fiziksel özürlü çalışanların gezici iş sağlığı araçlarından kolaylıkla faydalanabilmesi için tüm ünitelerimizde özürlü asansörü mevcuttur.

 İş Sağlığı Laboratuarlarında Kullanılan Cihazlar

 

CİHAZ

MARKASI

ADET

1

SFT Cihazı

MIR SPİROLAB III

10 ADET

2

SFT Cihazı

MIR SPİROLAB II

2 ADET (BİLGİSAYARLI)

3

EKG Cihazı

Cardioline AR 1200

6 ADET

4

BMI Fonksiyonlu Tartı

SECA

12 ADET

5

Santifurj Cihazı

Nüve-NF 800 R

4 ADET

6

Spektrofotometre Cihazı

Jenway 6705 UV

4 ADET

7

Kan Sayım Cihazı

Orphee-Mythic 18

4 ADET

8

Shaker(Çalkalayıcı)

Hedolph Promax 1020

4 ADET

9

İdrar Stripi

Analyticon Combi Scan 500

4 ADET

10 

Mikroskop

Hund Med Prax

6 ADET

11

İşitme Test Cihazı

İnteracoustics AD-229e

4 ADET

12

İşitme Test Cihazı

İnteracoustics AD-629

2  ADET

13

Dijital Röntgen Cihazı

Sedecal SM-20HF-B-D

2 ADET

14

Sedimantasyon Cihazı

Vital Diagnostics Micro Sed-System

1 ADET

15

Biyokimya Cihazı

Vitros EtochemDT-60 II

1 ADET

16

Göz cihazı

Canon  Trk 2p

1 ADET

İş Hijyeni Uygulamaları Geliştirme Bölümü

İŞ HİJYENİ UYGULAMALARI GELİŞTİRME BÖLÜMÜ GÖREVLERİ VE FAALİYETLERİ

            İş kazaları ve meslek hastalıklarını önlemeye yönelik yürütülmesi gereken faaliyetler ışığında işverenler 6331 Sayılı Kanun gereği çalışanlarının işyeri ortamında maruz kaldığı riskleri belirlemek ; ölçüm, test ve analizleri yaptırmak ve gerekli tüm önlemleri almakla yükümlüdür. Meslek hastalığı ve iş kazalarına sebep olan çalışma ortamı kaynaklı fiziksel, kimyasal ve biyolojik risklerin tespit edilerek kaynağında yok edilmesi amacıyla iş hijyeni faaliyetleri yürütülmektedir.

İSGÜM; elli yılı aşkın süredir sahada iş hijyeni ölçüm test ve analiz hizmetleri vermiş ve İş Hijyeni Ölçüm, Test ve Analiz Laboratuvarları Hakkında Yönetmelik ile iş hijyeni ölçümleri yapan laboratuvarların yetkilendirmeleri görevi bakanlığımız adına İSGÜM’e verilmiştir. İş hijyeni uygulamaları geliştirme bölümü bilgi, birikim ve uzmanlığını denetimler, eğitimler, danışmanlık hizmetleri ve sektörel projeler ile sahaya yansıtmaktadır.

İş hijyeni Uygulamaları Geliştirme Bölümü Laboratuvar Yetkilendirme Birimi, Analiz&Ar-Ge Birimi, İş Hijyeni Eğitimleri Birimi ve Danışmanlık Birimi’nden oluşmaktadır.

   Bölümümüzün Görev ve Faaliyetleri Şunlardır:

  1. İş yeri ortamının sağlık ve güvenlik açısından taşıdığı riskler konusunda araştırmalar yapmak
  2. İş hijyeni kimyasal ve fiziksel etkenlere yönelikulusal ve uluslararası metot ve stratejileri araştırmak ve incelemek,
  3. İş hijyeni kimyasal ve fiziksel etkenlere yönelik ulusal metot ve standartlar geliştirmek için ar-ge faaliyetleri yapmak
  4. Farklı endüstri kollarında kullanılan tehlikeli mamul, yarı mamul ve hammaddeler hakkında bilimsel ve teknik araştırmaları yaparak işyeri ölçümleri için veri hazırlamak,
  5. İş yerlerinde yapılan inceleme-araştırma sonucunda tehlikeli ortamların oluşumunun önlenmesi ile ilgili bilimsel ve teknik araştırmalar yaparak uygulama programları hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak,
  6. İş sağlığı ve iş güvenliğini etkileyen bazı kimyasallara ithalat izni çıkarılması için analiz işlemlerini gerçekleştirmek
  7. Ölçüm ve analiz işlemleri için gerekli cihaz, kimyasal ve sarf malzemelerinin alımlarında teknik bilgi desteğinin sağlanması,
  8. Laboratuvar kalite sisteminin (TS EN ISO/IEC 17025) uygulanmasında gerekli olan tüm dokümantasyon, analiz ve her türlü değerlendirme çalışmalarının yapılması,
  9. İş hijyeni ve diğer mevzuat çalışmalarına katılmak,
  10. Sektörel bazda ölçüm parametreleri ile ilgili rehber çalışmaları yapmak
  11. İş hijyeni alanında ulusal ya da uluslar arası projeler hazırlamak ve projelerde görev almak.
  12. İş Hijyeni alanında ulusal ve uluslararası seminer, teknik destek programları, konferans vb. etkinliklere katkı vermek
  13. İş Hijyeni alanında, farklı sektörlerde araştırmalar yaparak, bunları seminer vb. etkinliklerde yayınlamak (sunu-poster-bildiri),
  14. İş sağlığı ve güvenliği alanında, özel/kamu kurum ve kuruluşlarına teknik bilgi desteği verilmesi,
  15. İşyerlerine maruziyet kaynakları, ölçüm noktaları belirleme, ölçüm stratejileri, ölçüm sonuçlarının değerlendirilmesi vb. konularda danışmanlık yapmak
  16. İşbirlikleri kapsamında işyerlerine iş hijyeni alanında danışmanlık hizmeti vermek
  17. Görev alanına giren komisyonlarda görev almak
  18. İş hijyeni alanında faaliyet gösteren ve yetki almak için başvuran laboratuvarların başvuru dosyalarını incelemek,
  19. Belge üzerinde yapılan inceleme sonucunda herhangi bir eksiği olmadığı tespit edilen başvuru için yerinde inceleme yapılmasını sağlamak
  20. Başvuru dosyası ve yerinde inceleme sonucu uygun bulunan laboratuvarların yetki belgelerinin düzenlenmesini(ön yeterlik veya yeterlik belgesi), verilen belgelerin mevzuata uygun sürelerde yenilenmesini ve mevzuattaki hükümlere aykırı hareket eden laboratuvarların yetki belgelerinin iptal edilmesini sağlamak
  21. Ön yeterlik belgesi verilen laboratuvarların mevzuatta belirtilen süre sonunda yeterlik belgesi başvurusu yapmasını sağlamak, süresi sonunda başvuru yapmayan laboratuvarın ön yeterlik belgesinin iptal edilmesini sağlamak
  22. İş Hijyeni laboratuvarlarınca hazırlanarak İSGÜM’e gönderilen laboratuvar ölçüm ve analiz sonuçları ile yeterlik ve karşılaştırma deneyi sonuçlarının incelenmesi, değerlendirilmesi ve İSG-Katip’e kaydedilmesini sağlamak
  23. Laboratuvarlar arası karşılaştırma testleri ve yeterlilik testleri organize etmek
  24. Laboratuvarın işbirliği kapsamında yaptıkları sözleşmenin incelenmesi, değerlendirilmesi ve İSG-Katip’e kaydedilmesini sağlamak
  25. İş hijyeni ölçüm, test ve analizi yapan laboratuvarların mevzuata uygun olarak faaliyetlerini yürütüp yürütmediklerinin tespiti için haberli veya habersiz denetim planlamak ve planlamalara uygun olarak denetimlerin yapılmasını sağlamak
  26. Laboratuvarın adres değişikliği, personel değişikliği, personelin yetki değişikliği, akreditasyon belgesinin iptali ya da askıya alınması gibi durumların laboratuvar tarafından İSGÜM’e bildirilmesini sağlamak ve gerekli bilgileri İSG-Katip’e aktarmak
  27. .Haberli veya habersiz yapılan denetimlerde eksiklik ve uygunsuzluk tespit edilmesi durumunda laboratuvarın yetki belgesinin askıya alınması ya da iptal edilmesini sağlamak
  28. Laboratuvarlar tarafından yapılan kapsam genişletme başvurularının değerlendirilmesini, gerekirse yerinde inceleme yapılmasını ve laboratuvarın parametre kapsamının genişletilmesini sağlamak
  29. Laboratuvarların iş hijyeni ölçüm, test ve analiz sonuçlarına tarafların veya teftişe yetkili mercilerin itirazı halinde; yapılan iş hijyeni ölçüm, test ve analiz sonuçlarının incelenmesini ve gerekli görülürse sonuçlarının geçersiz kılınmasını sağlamak
  30. Ön yeterlik veya yeterlik belgesi almış laboratuvarlar ve belgelerine ait kapsam listelerinin internet sayfamızda  yayınlanmasını sağlamak
  31. İş hijyeni Laboratuvarlarına yapılacak genel duyuruların internet sayfasında ilan edilmesini sağlamak
  32. Laboratuvarlara ilişkin verilen İSG-Katip veri tabanına girişini sağlamak ve takip etmek
  33. İş hijyeni ölçüm, test ve analizi ile ilgili referans metotları takip etmek
  34. Başvuru yapılan metotların iş hijyenine olan uygunluğunu değerlendirmek
  35. Yetki verilen metotların güncelliğini takip etmek ve metotların uluslararası enstitüler tarafından iptal edilmesi ve revize edilmesi durumunda laboratuvarları bu konuda yönlendirmek
  36. Denetim personelinin uygulama birlikteliği sağlaması için eğitim, çalıştay, toplantı düzenlenmek
  37. Denetim personeline yönelik denetim dokümanları ve rehber dokümanlar hazırlamak
  38. Laboratuvarlara yönelik bilgilendirme toplantıları ve teknik eğitimler yapmak
  39. İş güvenliği uzmanlarınave iş yeri hekimlerine veya İSG profesyonellerine yönelik iş hijyeni konularında eğitimler düzenlemek
  40. Kamu kurumlarına ve üniversitelere iş hijyeni konularında eğitimler düzenlemek
  41. İş müfettişlerine yönelik iş hijyeni konularında bilgilendirme faaliyetleri düzenlemek
  42. Eğitim programlarında yer alan iş hijyeni konu başlıkları için içerik hazırlamak
  43. Asbest söküm uzmanlığı eğitimlerinde eğitici olarak görev almak
  44. İş hijyeni alanında uzaktan eğitim modülü hazırlamak
  45. Laboratuvarlara yönelik rehberler hazırlamak
  46. Toza bağlı sağlık sorunlarının tespit edilmesi, iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesi ile ilgili faaliyetlerin belirlenmesi, planlanması, organizasyonu ve yürütüm ile ilgili iş ve işlemlerin sekreteryasını yapmak,
  47. Tozla Mücadele Komisyonu’nda alınan kararlara ilişkin çalışmaları gerçekleştirmek,
  48. Bölüme gelen uygunsuzlukları değerlendirmek ve yapılacak iyileştirme çalışmalarını yerine getirmek,
  49. Mevzuat çerçevesinde Genel Müdürlükçe ve Enstitü Başkanlığınca verilen diğer görevleri yerine getirmek.

 

BÖLÜMDE BULUNAN KULLANILAN CİHAZLAR/

  1. İşyeri Kişisel Maruziyet Toplam ve Solunabilir Toz Ölçümü Pompası
  2. İşyeri Kişisel Maruziyet Titreşim Ölçümü Cihazı
  3. İşyeri Kişisel Termal Konfor (PMV-PPD & WBGT indisleri) Ölçümü Cihazı
  4. İşyeri Kişisel Aydınlatma Ölçümü Cihazı
  5. Elektromanyetik Alan Ölçüm Cihazı
  6. Gaz Kromatografi (GC)
  7. Gaz Kromatografi-Kütle Spektrometresi (GC-MS)
  8. İyon Kromatografi  (IC)
  9. Atomik Absorpsiyon Spektrometresi (AAS)
  10. İndüktif eşleşmiş plazma-kütle spektrometresi (ICP-MS)
  11. Yüksek Basınçlı Sıvı Kromatografisi (HPLC)
  12. Faz Kontrast Mikroskobu
  13. Fourier Transform Infrared (Kızılötesi) Spektroskopisi (FTIR)
  14. Taramalı Elektron Mikroskobu (SEM)

Kontrol Belgesi Bölümü

KONTROL BELGESİ BÖLÜMÜ

Kontrol Belgesi Ekonomi Bakanlığınca her yıl yayınlanan İthalat Tebliğine göre belirtilen GİTİP numaraları dikkate alınarak 1999 yılından bu yana Enstitü Başkanlığımızca müracaat eden firmalara verilmektedir. 

GÖREVLERİ:

Kontrol Belgeleri İş Sağlığını Etkileyen Bazı Kimyasalların İthaline ilişkin olarak Enstitü başkanlığımız bünyesinde faaliyet gösteren Kontrol Belgesi Bölümü tarafından Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tek Pencere Portal Sistemi ile Bakanlığımız Kontrol Belgesi Sisteminin bütünleşik olarak çalışması ile ilgililere e devlet uygulaması üzerinden verilen bir hizmettir. Verilen bu belgelerin esasını oluşturan kimyasal maddelerin İş Sağlığı ve Güvenliği açısından değerlendirilmeleri yapılmaktadır.

FAALİYETLERİ:

Kontrol belgeleri her yıl Yayınlanan İthalat Tebliği kapsamında verilmiş olduğundan her yılbaşından itibaren yeni bir yıl ve sayı numarası ile verilen Kontrol Belgeleri yılda ortalama 24 - 25 bin adet arasında değişmektedir.

Kontrol Belgesi verilen iş yerlerine Enstitü Başkanlığımız görevlilerince gerekli görülen durumlarda yerinde inceleme ve denetleme faaliyetleri yapılmaktadır.

Eğitim ve Kültür Bölümü

EĞİTİM  ve KÜLTÜR BÖLÜMÜ

 

GÖREVLERİ:

1.    Eğitim Birimi’nin tüm planlama, programlama ve uygulama işlerinin yapılması,

2.    İSGÜM’ün diğer bölümleri ile birlikte yıllık eğitim ihtiyacının belirlenmesi, eğitim taleplerinin toplanması, taleplerin değerlendirilmesi, yıllık eğitim planının hazırlanarak makama sunulması,

3.    İş sağlığı ve güvenliği alanında eğitim standartlarının belirlenmesi ve hizmet içi eğitim faaliyetlerinin ve dış katılımcılara verilecek eğitimlerin yürütülmesi ve bu eğitimlerin duyurularının yapılması,

4.    Asbest Söküm Uzmanlığı Eğitimi’nin planlanması, kayıtların alınması, düzenlenmesi ve organizasyonun yapılması,

5.    ILO Uluslararası Pnömokonyoz Radyografileri Sınıflandırması Okuyucu Eğitimi’nin planlanması, kayıtların alınması, düzenlenmesi ve organizasyonun yapılması,

6.    Üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile eğitim alanında iş birlikleri gerçekleştirilmesi,

7.    İSGÜM faaliyetleri, çalışmaları, hizmetleri ve eğitimleri hakkında bilgilendirici toplantılar düzenlenmesi,

8.    Eğitimler sırasında ihtiyaç duyulabilecek materyallerin belirlenmesi ve eğitim günü salonun hazırlanması,

9.    Eğitimin talep edildiği alan ve eğitim içeriğine göre daha önce belirlenen eğitici havuzunda yer alan ilgili kişilere eğitim görevinin verilmesi ve yerine getirilmesinin takibi,

10. Eğitim kayıtlarının tutulması, eğitimlerin ve eğiticilerin değerlendirmesi amacıyla anket uygulanması, katılımcılardan görüş ve beklentilerin alınması,

11. Gerçekleştirilen proje ve yapılan çalışmalar sonucunda elde edilen veriler ve birimlerden gelen talepler doğrultusunda bülten, broşür, afiş, el kitabı vb. eğitici materyallerin hazırlanması,

12. Genel Müdürlük ve Enstitü Başkanlığı tarafından verilen diğer görevlerin yerine getirilmesi görevlerini yürütür.

Strateji Bölümü

STRATEJİ BÖLÜMÜ 

İş Sağlığı Ve Güvenliği Araştırma ve Geliştirme Enstitüsü Başkanlığı Görev, Yetki Ve Sorumlulukları Hakkında Yönetmelik’te belirtilen Strateji, hedef ve faaliyetlerin belirlenmesi için gerekli çalışmaları yapmak ve gerçekleşmesini izlemek amacı ile faaliyet göstermektedir.

GÖREVLERİ:

  1. Bakanlığımızın orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirleme ve uygulama çalışmalarına katkı sağlanması,
  2. Ulusal iş sağlığı ve güvenliği politikalarının oluşturulmasına katkı sağlamak amacıyla uygulamaların izlenmesi, araştırmalar yapılması, raporlar hazırlanması,
  3. Bakanlık yıllık eylem planlarında Bölümümüzün sorumluluğunda olan hedeflerin gerçekleştirilmesi için strateji oluşturulması,
  4. Çeşitli periyotlarda faaliyet raporları hazırlanması ve sunulması.

KKD Bölümü

KİŞİSEL KORUYUCU DONANIMLAR (KKD) BÖLÜMÜ

KKD Test Laboratuvarının kurulum amacı, İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Piyasa Gözetimi ve Denetim Dairesinin denetimleri sonucu veya üçüncü taraflar tarafından şüpheli görülen kişisel koruyucu donanımların test faaliyetlerini yürütmek ve kişisel koruyucu donanımlar ile ilgili ulusal sistemi güçlendirmektedir. Bu amaçla, Ocak 2013 tarihinde İSGÜM bünyesinde Kişisel Koruyucu Donanımlar Bölümü oluşturulmuştur. 

GÖREVLERİ:

  1. Ulusal İSG politikaları çerçevesinde projelere katkı sağlamak,
  2. Ulusal İSG politikaları çerçevesinde gerekli çalışmaların yürütülmesi amacıyla ulusal/uluslararası kuruluşlarla işbirliği çalışmalarının gerçekleştirmek,
  3. Kişisel Koruyucu Donanım (KKD) Özellikleri ve Test Faaliyetleri ile ilgili olarak uluslararası güncel standartların takip edilmesi ve standartların oluşturulduğu KKD Yatay Komite kararlarının takip etmek,
  4. KKD Teknik Komitesine katılım sağlamak, Komite tarafından alınan kararların uygulanmasına katkı sağlamak,
  5. İş sağlığı ve güvenliği alanında bilimsel yayın hazırlanması, etkinlik ve eğitimlere katılım sağlamak,
  6. Piyasada dolaşan kişisel koruyucu donanımların güvenliğinin denetlenmesi ve güvenlik oranının artırılmasına yönelik çalışmalar yapmak,
  7. Genel Müdürlüğümüz bünyesinde yürütülen projelerin özellikle kişisel koruyucu donanım konulu alanlarında çalışmalarda bulunmak,
  8. Kişisel koruyucu donanımların geliştirilmesi sürecinde yerli üreticilere ve ithalatçılara piyasaya standartlara uygun KKD’ler arz etmeleri için bilgilendirme eğitim/toplantıları düzenlemek,
  9. Piyasadaki KKD’lerin güvenliği konusunda kamuoyu farkındalığının artırılmasına yönelik çalışmalarda bulunmak,
  10. İSGÜM’ün hizmetleri kapsamında, sorumluluğundaki ölçüm, analiz ve test hizmetlerini düzenli olarak yürütmek ve yürütülmesini sağlamak,
  11. Sorumluluğu alanındaki ölçüm, analiz ve numune alma işlemlerinin, kayıt edilmesini, numunelerin korunmasını ve bu işlemlerin ulusal ve uluslararası standartlara uygun olarak yapılmasını sağlamak,
  12. Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarının İSGÜM kalite politikasına ve hedeflerine uygun olarak ve etkin şekilde yürütülmesini sağlamak,
  13. İSGÜM’ün kalite hedeflerine ulaşılması için gerekli çalışmaları yapmak ve gerçekleşmesini takip etmek,            
  14. İSGÜM Kalite el kitabı, prosedürler, talimatlar ve destek dokümanlarda yer alan görev ve sorumlulukları yerine getirmek,  
  15. Laboratuvarda yapılan deneylerin kalitesini olumsuz yönde etkileyebilecek, bağımsızlığını, tarafsızlığını, karar alma ve çalışmalarındaki objektifliğini zedeleyebilecek, ticari, mali, idari hiçbir faaliyet içerisine girmeden, üzerinde oluşabilecek her türlü iç ve dış baskıya karşı koyarak ve gizliliği sağlayarak hizmet vermek.

FAALİYETLER:

  1. Laboratuvar faaliyetleri,
  2. Piyasa gözetim ve denetim faaliyetleri,
  3. Test sonuçları dikkate alınarak yayın yapmak,
  4. İlgili komisyonlarda görev almak; kongre, seminer ve çalıştaylara katılım sağlamak.

TESTLERİ GERÇEKLEŞTİRİLEN ÜRÜN GRUPLARI:

El-kol koruyucuları

  1. Koruyucu giysiler
  2. Yüksekten düşmeye karşı koruyucular
  3. Ayak koruyucuları
  4. Baş Koruyucuları
  5. Göz koruyucuları

İş Ekipmanları Bölümü

Web sitemizde sunulan ve açıkça talep etmiş olduğunuz hizmetler için kesinlikle gerekli, birinci taraf oturum çerezleri ve kalıcı çerezler kullanılmaktadır.   Daha fazla bilgi için linke tıklayarak Çerez Aydınlatma Metnine ulaşabilirsiniz.